Site Haritası
KUAFÖRLÜK KİTABI

A dan Z ye Berberlik Kitabı 

LÜTFEN DİKKAT 10 KİTAP VE ÜZERİ SIPARIŞ VERENLERDEN KARGO ÜCRETİ ALINMAZ.

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam2
Toplam Ziyaret3545047
REKLAM KÖŞESİ

BU KÖŞE REKLAM VERMEK İSTEYENLER İÇİN DİR.


Takvim
AK.AHMET KÖMÜRCÜ FACEBOOK.
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar17.956218.0281
Euro18.256718.3298
Saat
Üyelik Girişi

A dan Z ye Berberlik Sanatı

KADIN KUAFÖRLÜĞÜ VE ERKEK BERBERLİĞİ MESLEKİ EĞİTİM KİTABI

26 MODÜL 216 SAYFA 50 TL 0535 666 92 53 Ahmet KÖMÜRCÜ   Bu Sayfamı Paylaş  Lütfen

Kuaförün Kitabı

 

BU KİTAP MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ OKULLARI

İSMEK VE HALK EĞİTİM MERKEZİ KURSLARI-MESLEK ÜNİVERSİTELERİ VE MESLEK LİSELERİNDEKİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLER İÇİN HAZIRLANMIŞTİR.

ORTAK MESLEK DERS KİTABI

 

A dan Z ye Berberlik Sanatı

Kadın Kuaförlüğü

&

Erkek Berberliği

Mesleki Eğitim

KİTABI 

Kadın Kuaförlüğü ve Erkek Berberliği Mesleğini Öğretmek ve Öğrenmek İsteyen Kadın Kuaförü ve Erkek Berberleri İçin Kuaför Ahmet KÖMÜRCÜ Tarafından 2005–2011 YılındaYazılmış ve Hazırlanmıştır. Herkese Saygı, Sevgi ve Mutluluk Dolu Şukranlarımı Sunarım.

 

Sayın Kuaför………………………………………………………..

sonsuz saygı ve sevgilerimle Ahmet Kömürcü

 

Eylül 2005/2011-İSTANBUL-TR

TLF/FAKS:0216 701 26 37 -0535 666 92 53

 

B:2=BÖLÜM İLETİŞİM BİLGİLERİ

 

İletişim Bilgisi;

Adres İş: Ortaklar Cad. Sakızağacı Sk. Fulya Mah. No:1/7 Şişli/ İstanbul

Adres Ev: İnönü Cad. Derya Sk.No16.D.3 Çeliktepe / Kâğıthane /İSTANBUL

Tel       : 0216 701 26 37 

Fax      : 0216 701 26 37

Gsm    : 0535 666 92 53

 

İnternet Adresim: www.ahmetkomurcu.com.tr 
E-Mail: info@ahmetkomurcu.com.tr

Bu Kitap:216 Sayfadan ibarettir.

Kapak: Ahmet KÖMÜRCÜ

Editör: Ahmet KÖMÜRCÜ

İç düzen: Ahmet KÖMÜRCÜ

Baskı: 3 / 2011 İSTANBUL

 askıya Hazırlık : Vesta Yayınları ( Algı Tan.Bas.Yay. Sertifika No: 19173

Tel: 0212 512  87 83

Baskı: Berdan Matba / Davutpaşa cad.güven sanayi sitesi.c.blok no:239 Topkapı /İstanbul

Tel: 0212 6131211

Ebat: 21X 29,7

ISBN: 978-9944-68-053-0

  1. 1.                  Baskı : 2005
  2. 2.                  Baskı : 2008
  3. 3.                  Baskı : 2011

 Her Hakkı Saklıdır

Bu kitabım hiçbir kısmı yayıncısının yazılı izni olmadan yazılı, elektronik ve adres iş ya da mekanik, fotokopi, kayıt ya da herhangi bir bilgi saklama, erişim sistem’de dâhil olmak üzere herhangi bir şekilde çoğaltılamaz bastırılamaz yayınlanamaz.

C:3=BÖLÜM İSTİKLÂL MARŞI

 

İSTİKLÂL MARŞI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

 

             Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
             Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
             Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl...
             Hakkıdır, Hakk'a tapan, milletimin istiklâl!

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

             Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
             Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
             Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
             'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın.
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va'dettiği günler Hakk'ın...
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

             Bastığın yerleri "toprak!" diyerek geçme, tanı:
             Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
             Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
             Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki fedâ?
Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Huda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüdâ.


             Ruhumun senden, İlâhi, şudur ancak emeli:
             Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
             Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli-
             Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli.


O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım,
Her cerihamdan, İlâhi, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır  ruh-ı mücerred gibi yerden na'şım;
O zaman yükselerek arşa değer belki başım.


             Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl!
             Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl.
             Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl:
             Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
             Hakkıdır, Hakk'a tapan milletimin istiklâl!

 

Mehmet Akif Ersoy 

 

D:4=BÖLÜM EY TÜRK GENÇLİĞİ

 

EY,TÜRK,GENÇLİĞİ!
Birinci vazifen, Türk istiklalini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir. Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahili ve harici, bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklal ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklal ve Cumhuriyetini kastedecek düşmanlar, bütün  dünyada emsali görülmemiş galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zapt edilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün ordular dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde iktidara sahip olanlar gaflet, dalalet ve hatta hiyanet içinde bulunabilirler. Hatta bu iktidara sahipleri şahsi menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tehvit edebilirler. Millet, fakru zaruret içinde harap ve bitap düşmüş olabilirler Ey Türk istikbalinin evladı! İşte bu ahval ve şerait içinde dahi vazifen, Türk istiklal ve Cumhuriyetini kurmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur.

M.Kemal ATATÜRK

Bir millet ki resim yapmaz, bir millet ki heykel yapmaz, bir millet ki fennin gerektirdiği şeyleri yapmaz; itiraf etmeli ki o milletin ilerleme yolunda yeri yoktur.“Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.”

Yüksek bir insan topluluğu olan Türk Milleti’nin. Tarihi bir özelliği de, güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir.”

“Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz Hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz. Fakat sanatkâr olamazsınız.”

“Sanatkâr, toplumda uzun çaba ve çalışmalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır.”“Bir millet sanattan ve sanatkârdan mahrumsa, tam bir hayata sahip olamaz.”“Bir milletin sanat yeteneği güzel sanatlara verdiği değerle ölçülür.”Güzel sanatların hepsinde, ulus gençliğinin ne türlü ilerletilmesini istediğinizi bilirim. Bu yapılmaktadır. Ancak bunda en çabuk, en önde götürülmesi gerekli olan Türk musikisidir. Bir ulusun yeni değişikliğinde ölçü, musikide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.”Güzel sanatlara da alakanızı yeniden canlandırmak isterim. Ankara’da bir Konservatuar ve Temsil Akademisi kurulmakta olmasını zikretmek, benim için bir hazdır. Güzel Sanatların her şubesi için Kamutay’ın göstereceği alaka ve emek, milletin insani ve medeni hayatı ve çalışkanlık veriminin artması için çok etkilidir.”“Milletimizin güzel sanatlar sevgisini her türlü vasıta ve tedbirlerle besleyerek inkişaf ettirmek milli ülkümüzdür.”“Güzel sanatlarda muvaffak olmak, bütün inkılâplarda başarıya ulaşmak demektir. Güzel sanatlarda muvaffak olamayan milletler ne yazık ki, medeniyet alanında yüksek insanlık sıfatıyla yer almaktan ilelebet mahrum kalacaklardır.”

"Gençler cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsali olacaksınız. Yükselen yeni nesil, istikbal sizsiniz. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükseltecek ve yaşatacak sizsiniz."

 

E:5= BÖLÜM İÇİNDEKİLER

 

A–1:Bölüm: =A dan Z ye Berberlik Sanatı

B–2:Bölüm: =İletişim Bilgileri

C–3:Bölüm: =İstiklal Marşı

D–4:Bölüm: =Ey Türk Gençliği

E–5:Bölüm: =İçindekiler

F–6:Bölüm: =Önsöz

G–7:Bölüm: =Modüler Sistemin Amacı

H–8:Bölüm: =Mesleki Eğitimin Verildiği Yerler

İI–9:Bölüm: =Mesleki İlerleme Bilgileri

 

MODÜL SAYFALAR

  1. Modül Bigi-Sayfa:10/23.arası=Saç Yıkama ve Kremleme.
  2. Modül Bigi Sayfa:24/33-arası=Saç Bakımı
  3. Modül Bigi Sayfa:34/50-arası=Saç Boyama
  4. Modül Bigi Sayfa:51/55-arası=Dekolorasyon
  5. Modül Bigi Sayfa:56/61-arası=Röfle, Mec, Balyaj
  6. Modül Bigi Sayfa:62/67-arası=Saç Kesim Hazırlığı
  7. Modül Bigi Sayfa:68/72-arası=Saç Kesim Yöntemleri
  8. Modül Bigi Sayfa:73/77-arası=Saç Kesim İşlemleri
  9. Modül Bigi Sayfa:78/88-arası=Permanant
  10. Modül Bigi Sayfa:89/96-arası=Defrize ve Nano Keratin Kalıcı Fön
  11. Modül Bigi Sayfa:97/107-arası=Fön ve Mizanpli İşlemleri
  12. Modül Bigi Sayfa:108/113-arası=Topuz ve Akroş İşlemleri
  13. Modül Bigi Sayfa:114/116-arası=Vigo ve Maşa İşlemleri
  14. Modül Bigi Sayfa:117/120-arası=Vac ve El ile Şekil Verme
  15. Modül Bigi Sayfa:121/133-arası=Yüz Şekilleri
  16. Modül Bigi Sayfa:134/145-arası=Boya Uygulamaları
  17. Modül Bigi Sayfa:146/151-arası=Cilt Hastalıkları
  18. Modül Bigi Sayfa:152/156-arası=Saç ve Saçlı Deri Hastalıkları
  19. Modül Bigi Sayfa:157/163-arası=Havalandırma ve Salon Düzeni
  20. Modül Bigi Sayfa:164/168-arası=Takma Saç Yapımı  
  21. Modül Bigi Sayfa:169/172-arası=Takma Saç Montajı ve Bakımı
  22. Modül Bigi Sayfa:173/177-arası=Hijyen ve Aydınlatma
  23. Modül Bigi Sayfa:178/186-arası=Saçın Yapısı
  24. Modül Bigi Sayfa:187/200-arası=Saçın Yapısı ve Anatomi
  25. Modül Bigi Sayfa:201/204-arası=Renk Bilgisi

Bu Kitap 25 Modülden Olşmaktadır.

Sayfa:205- Nano-Keratin Kalıcı Fön

Sayfa:208- Yüz Şekillerine Göre Saç Kesimi Resimli Anlatım

Sayfa:210- Kaynakça.

Sayfa:211- Soruları ve Cevapları

Sayfa:212- İndex

F:6=BÖLÜM ÖNSÖZ

 

ÖNSÖZ

Değerli Kuaför, Kuaför Çırakları ve Kuaför Öğretmenlerim.

Ben kadın kuaförlük mesleğime 1964 yılında İstanbul Şişli Nisantaşında başladım

10 yıl bir yerde çalışarak çıraklık, yardımcılık, kalfalık ve ustalık yaptıktan sonra-

1974 yılında Şişli Mecidiyeköy Ortaklar Caddesi ve Avcılar Parsellerdeki kendi salonumu açtım ve hala bu salonlarda devam etmekteyim.

Kitabı yazmamın amacı neydi!

Sayın Kadın Kuaförü ve Erkek Berberi Meslektaşlarım,

Kadın kuaförlük mesleğimi yapmakta olduğum sırada ustalarımın birçok eksikliklerini gördüm.

(eksiklik derken kimse yanlış anlamasın) ustalarımız boya yaparken, oreyal hazırlarken, Perhidrolden oksijen hazırlarken bizlere hiçbir zaman ölçülerini ve hazırlanışını göstermediler.(Aslında Sanat Öğretilmez Sanat Öğrenilir) Bu nedenle 2000 yılında yazmaya başladığım mesleki eğitim kitabımı 2005 yılında tamamlayarak 6000 adet satıldığını gördüm ve inanın çok şaşırdım çünkü çok kısa bir sürede kitaplar satılmış ve bitmişti.

Bu arada bir adet milli eğitim bakanlığına yollamıştım.2005 yılında milli eğitim bakanlığında gelen yazıda yanlış hazırlandığını modüler sisteme göre yazıp hazırlamam gerektiğini bildirdiler.

Bunun üzerine (A dan Z ye Berberlik Sanatı Kadın Kuaförlüğü ve Erkek Berberliği Kitabını ) tekrardan modüler sisteme göre 3 yılda yeniden yazarak ve düzenleyerek siz öğrenci ve öğretmenlerimin bilgilerine sunuyorum.

Mesleki Eğitim Merkezi okulları, meslek üniversiteleri, meslek liseleri, ismek ve hakl eğitim merkezi okullarında okuyan kadın kuaförü ve erkek berberi çırak kardeşlerim ve öğretmenlerim. Amacım sizlere mesleği öğretmek değil eksik kalmış olan meslek bilgilerinizi kalıcı hale getirmektir.

Sayın mesleki eğitim merkezi okullarında öğretmenlik yapan kuaför hocalarım.

Bu kitap kuaför öğretmenleri ve kuaför çırakları için yazılmıştır.

Biz kuaförler biliyorsunuz ki birçoğumuz ilkokul veya ilköğretim okulu mezunuyuz.

Bu nedenle bende ortaokul 2.cı sınıftan ayrılmış biri olarak kuaförlerin ve berberlerin anlaya bileceği bir dilde yazmaya çalıştım Sayın kuaför öğretmenlerim ve berber ve kuaför çirakları sizler için yapabildiğimin en iyisini en güzelini yapmaya çalıştım.

Şayet bir hata bir kusurum var ise sizler kendinizden de bir şeyler katarak daha iyi daha güzelini öğretin ve öğrenin.Bir daha hatırlatmak isterim ki (asla sanat öğretilmez sanat öğrenilir) Ben hala sanatımı ve mesleğimi öğrenmeye ve öğretmeye devam etmekteyim 1950 ve 1960 yıllarında yapılan kuaförlük ve berberlik sanatı günümüzde daha iyi ve modernize edilerek yapılmaktadır, nedeni ise sanatın sonu olmadığı içindir.

Değerli öğretmenlerim ve çırak kardeşlerim!

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün güzel bir sözüyle bitirmek istiyorum.

Sanatsız kalan bir kimsenin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.

( Milletvekili olabilirsiniz, Bakan olabilir siniz hatta Cumhurbaşkanı olabilirsiniz ama asla sanatkâr olamazsınız) demiştir.

Hepinize Saygı ve sevgilerimi sunar “ALLAH cc”emanet olun.

Kuaför Ahmet Kömürcü

G:7=BÖLÜM MODÜLER SİSTEMİN AMACI

 

Modüler sistemin amacı.

Zorunlu temel eğitimini tamamladıktan sonra, gerçek iş ortamında fiilen çalışmak suretiyle meslek öğrenmek isteyen 15 yaş ve üzerindeki vatandaşlarımızın teorik ve pratik mesleki eğitimlerinin bir programa göre yapılmasını sağlayarak, onları ülkenin ihtiyaç duyduğu becerili işgücü haline getirmek, çıraklık eğitiminin temel amacıdır.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınlamasına Göre: 5544 sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Kanunu’nun, nihayet 21 Eylül 2006 tarihinde TBMM’nce kabul edilmesi hem eğitim, hem de istihdam alanlarında yeni bir dönemi başlatıyor. MYK, Ülkemizde Mesleki Yeterlilik Sistemi’nin (MYS) oluşturulmasında, ilgili kurum ve kuruluşların birlikte çalışmalarıyla işbirliği ilişkilerinin geliştirilmesinde, mesleki eğitim ve çalışma hayatı arasında işlevsel bir bağın kurulmasında kilit rol oynayacak.

Esasen konunun önemi de söz konusu bağın kurulmasında yoğunlaşıyor. MYS, gerek geçmişte TİSK’in de içinde bulunduğu ulusal bir ekibin yaptığı 250 meslek standardı çalışmasına, gerek Kanun’un kabulüne dek, yıllardır tartışılıyor olmasına (MEGEP’teki incelemeler hatırı sayılır boyuttadır) rağmen Ülkemiz için yeni bir konudur.

Yapılacak hazırlık, altyapı ve yönetmelik çalışmaları, gelecekteki uygulamaların sağlıklı olabilmesi için büyük önem taşımaktadır. Ülkemizin bu konuda meseleyi sistem yaklaşımıyla, tüm boyutlarıyla görebilen ve belirli bölümlerinde ihtisaslaşmış çok sayıda uzmanı hızla yetiştirmesi ve çeşitli ülkelerdeki modellerden ve uygulama deneyimlerinden yararlanması gerekmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın MYK Kanunu çerçevesinde mesleki eğitim sistemimizi geliştirmeye yönelik olarak İskoç Modeli’nin esas alınmasına karar verdiği haberleri 28 Eylül 2006 tarihli gazetelerde yer almıştır. MEGEP’in 28 Eylül – 6 Ekim 2004 tarihlerinde İskoçya’ya düzenlediği inceleme ziyaretine katılmış ve edindiğim izlenimleri Kasım 2004 sayımızda İŞVEREN okurlarına nakletmiştim. Konunun MYK ile tekrar gündeme gelmesi nedeniyle, söylenenleri büyük oranda tekrar etmek pahasına bu yazı okurlarımızın değerlendirmesine sunulmaktadır. Daha geniş bilgi için, yazıda yararlanılan MEGEP Politika ve Strateji Grubu Ortak Raporu’na başvurulabilir.

 

Erkek Berberi (Erkek Kuaförü) tanımı.

Tanımı; Saçı, günün modasına ve kişinin zevkine göre; kesen, biçimlendiren, boyayan ve saç bakımını yapan kişidir.

Görevleri;Müşteriyi karşılar, isteğe göre: - Saçları yıkar, keser ve elektrikli kurutucu ile fön çekerek şekil verir, - Saçları boyar, bir süre bekledikten sonra yıkar, kremler ve fön çekerek şekil verir, - Islatılmış saçı bigudilerle sarar, üzerine file bağlayarak makinede kuruttuktan sonra açar ve şekil verir, - Saça perma ilacı sürerek, küçük bigudilerle sarar, kurutur ve açarak şekil verir, -

Düğün, nişan gibi özel günlerde saça şekil vererek duvak, çiçek, taç gibi aksesuarlarla süsler.

Kullanılan Alet ve Malzemeler; Fön makinesi, Saç kesme makası, - Çeşitli boylarda toka, pens, fırça ve tarak, - Bigudi, Saç boyaları, Saç bakım ürünleri, - Vazelin, kolonya, ense fırçası ve pudra, - Bigudi saç fırçası. Mesleğin Gerektirdiği Özellikler; Bayan berberi (kuaförü) olmak isteyenlerin; - Ellerini ustalıkla kullanabilen, Estetik görüşe sahip, - Uzun süre ayakta durabilecek bedensel özelliğe sahip, - Renkleri ayırt edebilen, - Kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan, - Güler yüzlü, sabırlı, müşterilerinin duygularına ve ihtiyaçlarına karşı anlayışlı, insanlarla iyi iletişim kurabilen kimseler olmaları gerekir.

Ortamı ve Koşulları; Kuaför ve güzellik salonları gibi kapalı ortamlarda, sürekli olarak ayakta, yoğun bir şekilde çalışır. Çalışma ortamı fön makinesinin çalışmasından dolayı gürültülüdür.

Boya maddeleri nedeniyle kuaförlerin elleri daima boyalıdır. Her gün yapılan iş birbirine benzerse de, değişik insanların gelip gittiği kuaför salonları, değişiklikten hoşlananlar için çekici bir ortam olabilir.

Kuaförün esas işi saçlarla ilgilidir ve bunu, müşteri ve diğer çalışanlarla oldukça yoğun sözel etkileşim halinde yapar.

Çalışma Alanları ve İş Bulma Olanakları; Bu meslekte yetişmiş elemanların, genelde kendi

İşyerlerini açmaları nedeniyle işsiz kalma olasılığı çok azdır. Bazı büyük otellerde çalışma imkânları vardır. Kuaförlerin iyi bir gelir elde etmeleri ve çalışma olanaklarının artması için, sürekli bu sektördeki değişiklikleri izleyerek kendilerini yenilemeleri gerekmekte, çünkü teknoloji gelişmekte ve moda sürekli değişmektedir.

H:8=BÖLÜM MESLEKİ EĞİTİMİN VERİLDİĞİ YERLER 

Mesleki eğitimin verildiği yerler;

Mesleğin eğitimi, Anadolu kız meslek/Anadolu meslek liseleri, kız meslek /meslek liseleri ve çok programlı liselerin “ cilt bakımı ve kuaförlük” alanı “Kuaförlük” dalında, kız teknik öğretim olgunlaşma enstitüleri, pratik kız sanat okulları, mesleki eğitim merkezleri, halk eğitim merkezleri ve akşam sanat Meslek üniversiteleri okullarında verilmektedir.

Mesleki eğitimine giriş koşulları;

Anadolu meslek/Anadolu kız meslek liseleri “Cilt Bakımı ve kuaförlük”alanına girebilmek için ilköğretim okulu mezunu olmak ve orta öğrenim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavında başarılı olmak, -

Kız Meslek/meslek liseleri ve çok programlı liselere girebilmek için ilköğretim okulu mezunu olmak, Çıraklık eğitimine başlayabilmek için-En az ilköğretim okulu mezunu olmak, -14 yaşını doldurmuş ve 19 yaşından gün almamış olmak, ancak; 19 yaşından gün almış olanlardan daha önce mesleki eğitimden geçmemiş olanlar, yaşlarına ve eğitim seviyelerine uygun olarak düzenlenecek mesleki eğitim programlarına göre çıraklık eğitimine alınabilir.

Eğitim görmek istediği meslekte bir işyeri sahibi ile çıraklık sözleşmesi imzalamak gerekmektedir. Pratik Kız Sanat okullarında öğrenim görmek için ilköğretim çağı dışında olmak, kız teknik öğretim olgunlaşma enstitülerinde öğrenim görmek için ise ilköğretim okulu mezunu olmak gerekmektedir.

Eğitim süresi ve içeriği;

Anadolu Kız Meslek/Anadolu meslek liselerinde eğitim süresi 1 yılı yabancı dil hazırlık olmak üzere 4 yıldır. Kız meslek/meslek liseleri, çok programlı liselerde 3 yıldır. Kız teknik öğretim olgunlaşma enstitülerinde 2 yıldır. Mesleki eğitim merkezlerinde,

Kuaförlük meslek eğitiminde ilköğretim mezunları için eğitim programı 3 yıl devam etmektedir. Lise ve daha üst düzeyde genel eğitim kurumlarından mezun olanlar için meslek eğitimi 1,5 yıl devam etmektedir.

Ustalık eğitimi çalışma süresi 2 yıldır. — Kız meslek liselerinde son sınıfta, kız teknik öğretim olgunlaşma enstitülerinde 2. Sınıfta 3308 Sayılı Yasa'ya göre 3 gün işletmelerde, 2 gün okulda eğitim görmekte, çıraklık eğitim merkezlerine gelen öğrenciler de 5 gün işletmelerde 1 gün çıraklık eğitim merkezinde eğitim görmektedirler. — Pratik kız sanat okulu bünyesinde bulunan kuaförlük bölümünde, manikür-pedikür, cilt bakımı, makyaj, sahne ve objektif makyajı, yüz ve vücut masajı, saç bakımı ve yapımı, epilasyon kursları verilmektedir.

Mesleki eğitim merkezlerinde çırak öğrenciler teorik eğitim diliminde; Türkçe, Matematik, Meslek Matematiği, İşletme Bilgisi ve Kooperatifçilik, Toplam Kalite Yönetimi gibi genel bilgi dersleri ile Teknik Resim, İş Güvenliği, Meslek resmi, Meslek Bilgisi, Meslek Sağlık Bilgisi gibi meslek dersleri alırlar.

Kız meslek liselerinin ve kız teknik öğretim olgunlaşma enstitülerinin kuaförlük bölümünde genel kültür derslerinin yanı sıra, saç bakımı yapımı ve uygulaması, mesleki anatomi-fizyoloji, mesleki kimya, makine bilgisi, makyaj, seçmeli ders olarak da mesleki resim, estetik, tırnak bakımı, yüz ve vücut masajı, cilt bakımı ve uygulaması, epilasyon, elektrik bilgisi, sahne ve objektif makyajı dersleri verilmektedir.

Öğrencilere, teorik ve pratik eğitimde, saç bakımı ve yapımı ile ilgili temel tanımlar, teknik terimler, temel bilgi ve beceriler kazandırılır.

Alanıyla ilgili araç ve gereçler tanıtılır, kullanımları ve basit onarımları öğretilir. Müşterilerin isteğine uygun saç bakımı boyama, perma, defrize ve makyaj uygulaması becerisi kazandırılır. Ayrıca, peruk hazırlanması, iş güvenliği ilkeleri ve meslekle ilgili genel sağlık kuralları öğretilmektedir.

İI:9=BÖLÜM MESLEKİ İLERLEME 

Mesleki İlerleme;

Anadolu Meslek ve Kız meslek liselerinin Cilt Bakımı ve Kuaförlük alanından mezun olanlar Meslek liselerinin Cilt Bakımı ve Kuaförlük alanından mezun olanlar, istedikleri taktir de, Cilt bakımı ve güzellik, Kozmetik teknolojisi, Kuaförlük, Tıbbi ve hoş kokulu bitkiler ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler. Ayrıca, en az üç yıl süreli mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından diploma almış veya çıraklık eğitimini başarı ile bitirmiş ve Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen süre kadar mesleğinde çalışmış ya da en az beş yıl kalfa olarak çalıştığını belgelemek şartı ile ustalık sınavına doğrudan katılarak, başarı göstermeleri durumunda ustalık belgesini alırlar. Ustalık belgesini kendi işyerlerini açabilirler. Kendi işyerini kuranlar girişimci olarak da ilerleme kaydedebilirler. — Ustalık belgesine sahip olanlar Ayrıca, işyerinde çırak çalıştırması için de mesleki eğitim merkezlerinde düzenlenen İş Pedagojisi kursuna katılıp, başarılı olmaları durumda Usta Öğreticilik belgesine sahip olurlar. — Mezun olanlar “Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Öğretmenliği” lisans programına başvurduklarında ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.

Burs, Kredi ve Ücret Durumu;

Asgari ücretin %30'undan az olmamak üzere ücret almaktadırlar. Deneyim arttıkça ücret de artmaktadır. Alınan ücret işyerinin büyüklüğüne ve bulunduğu semte göre değişmektedir. Bu mesleği seçenlerin birçoğu deneyim kazandıktan sonra diğer meslektaşlarıyla ortaklık halinde veya kendi işyerlerini açıp bağımsız çalışmakta, kazanç durumu müşteri çokluğuna ve işyerinin konumuna göre değişmektedir. Daha Ayrıntılı Bilgi İçin Başvurabilecek Yerler; İlgili Eğitim Kurumları, - Kuaför ve Berber Odaları -Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü İl ve Şube Müdürlükleri.


Yorumlar - Yorum Yaz